Yük Dirençleri

yuk-direncleri

Yol verme, Frenleme ve Deşarj Dirençleri

Yol verme ve Frenleme dirençleri genellikle, çalıştırma ve/veya durdurma esnasında motoru kontrol etmek için kullanılır.

Yol verme Dirençleri, sargılı rotor endüksiyon motoru ve DC sargılı motoru (bu motor çok daha az yaygındır) için kullanılır: her bir rotorik faza, seri bir direnç ilave etmek akımı azaltır ve çalıştırma torkunu arttırır. Yol verme Dirençleri ayrıca, sincap kafesli endüksiyon motorları için kullanılabilir. Bu amaçla seri dirençler statöre ilave edilirler ve başlangıç akımını anma değerinin üç katıyla sınırlandırırlar. Sincap kafesli motorlar için kullanılan Çalıştırma Dirençleri, Balast Dirençler olarak da bilinirler.

Bir Yol verme Direncinin tasarımını yapmak için gerekli olan bilgiler şunlardır:

  •     Tork gücü
  •     Rotor/Stator Gerilimi
  •     Rotor/Stator Akımı
  •     RPM
  •     Uygulama; farklı uygulamalar farklı çözümler gerektirir.

Frenleme dirençlerinin yaygın bir kullanım alanı vinç kontrolüdür: Yük indirilirken özellikle de ağırsa motorun kaldırma yapıyormuşçasına güç üretmesine sebep olabilir. Dirençler bu sebeple, istenmeyen kontrolsüz hızlanmayı önlemek için kullanılırlar.

Open chat
1
Termobilim İnternet Sayfasından Gönderililiyor
Powered by